kerstvakantie - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu kerstvakantie - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

kerstvakantie

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

07 Januari 2014 | Verenigde Staten, Clifton Park

Vrijdag 20 december: Hoera Kelvin heeft vakantie en wel 2 weken lang. Sinds we hier wonen, hahah dat is nu pas onze 3 kerst heeft hij nog geen 2 weken kerstvakantie gehad. Wel fijn voor hem, maar helaas heeft hij ook genoeg huiswerk opgekregen.
Zaterdag 21 december: Overdag hebben we het lekker rustig aan gedaan. Frank en Kelvin hebben brownies gemaakt. Savonds om 18 uur werden we verwacht bij de buren. De buren gaven een kerstparty. Nee hoor gelukkig geen ugle Christmas sweater party. Moet er niet aan denken. Om een lelijke kersttrui in mijn kast te hebben liggen. Kelvin mocht helaas niet mee. Hij had ook niet zo heel veel zin om alleen thuis te blijven dus is hij naar de Radcliffs gegaan. Ons feestje was zo tegen 21 uur afgelopoen en daarna zijn we nog samen met de Nichols naar de Radcliffs gegaan. Het feest hebben we daar voortgezet. .
Op zondagmorgen hebben we niet al te veel gedaan. Kelvin is smiddags op tijd weer naar James en William gelopen en wijzelf zijn er om 16 uur heen gegaan. Kara en jim hadden een kerstborrel. We hadden net zo goed kunnen overnachten want de avond ervoor waren we daar tot na middernacht. De party was weer zoals altijd erg gezellig en als laatste gingen dan ook de Nichols en wij naar huis. Het was gelukkig niet zo heel laat als de avond ervoor maar laat genoeg. Kelvin is even met ons mee naar huis gelopen om zijn slaap spullen te halen en daarna heb ik hem weer terug gebracht.
Maandag en dinsdag overdag. Lekker rustig aangedaan, boodschappen gehaald, lekker genoten van het niets doen en filmpjes gekeken.
Kerstavond = pakjesavond. De meeste amerikanen leggen de pakjes onder de boom en op 1e kerstdag wordt dan alles uitgepakt. Wij vinden dat niet zo heel erg leuk en wij maken er dus een pajes avond van met een spel en met hapjes. Om half 7 zijn we begonnen en net iets voor half 9 waren we klaar. Alle 3 zijn we goed verwend en blij met wat we gekregen hebben.
25 december 1e kerstdag. Vandaag zijn we thuis gebleven. We hebben her en der wat opgeruimd in huis en Later op de morgen zijn we gaan ontbijten , daarna een filmpje gekeken en wat later op de middag hebben we een heerlijk kerstdiner gegeten. Kelvin heeft tussendoor zijn kerstkado ingesteld en heeft er veel mee gespeld.
26 decmber 2e kerstdag, Nee die kennen ze hier niet. Alles is open en de opruimingen beginnen. Smorgens zijn we optijd opgestaan en zijn we naar NY city gereden. Om 8 uur zaten we in de auto en om 11.15 waren we bij de parkeergarage in manhattan. We waren iets later dan gepland want helaas hadden we de verkeerde afslag genomen. ipv rechts af te slaan zijn we links gereden. Nu moesten we om manhattan heen en dwars door de stad naar de parkeergarage. De parkeergarage ligt vrij dicht bij central park en daar zijn we dan begonnen. In central park was het rustig. Heerlijk. Via 5th ave zijn we naar Macy’s gelopen. Mijn god zeg, crisis dat kennen ze hier volgens mij niet. Het was me toch druk. De mensen stonden gewoon in de rij om een winkel binnen te mogen. Pff daar heb ik geen zin in. Bij Macy’s zijn we wel heel even naar binnen gegaan. Beneden was het vrij druk maar hoe hoger je kwam des te rustiger was het . Daarna via times Square weer terug naar de auto waar we om 19 uur aankwamen. Op times square was het nog vele malen drukker. Voetje voor voetje kwamen we voor uit. Niet echt leuk en er was ook geen echte kerstsfeer. Zoals we gezien hadden op 5th ave. snel de auto in en hup naar het hotel. Het hotel lag op 45 min rijden van de city.
Vrijdagssmorgens waren we redelijk optijd wakker. Frank is gaan sporten en daarna nog gaan zwemmen met kelvin. Nadat hun gedouched waren zijn we gaan ontbijten en daarna zijn we naar Ikea gegaan. We waren vroeg bij Ikea en daar was het nog niet druk. Heerlijk alles rustig bekijken en bij de kassa geen lange rij. Daarna naar huis en smiddags en savonds lekker thuis gebleven en de aankopen opgeruimd.
Op zaterdag 28 december waren we smiddags uitgenodigd om bij Youri en Femke te komen eten. We waren zo tegen 15 uur daar en na een kopje thee/koffie te hebben gedronken heeft frank, youri geholpen met het hangen van schuifdeuren. Ja jullie lezen het goed.2 personen, 4 linkerhanden maken ineens 4 rechterhanden. De deuren hangen en ja hoor ze hangen recht. . Daarna lekker gegeten en zo tegen half 7 zijn we weer naar huis gegaan. Niet veel later stond ons bezoek nl op de stoep. Marleen is op de thee gekomen. Helaas was Bill er niet bij. Bill lag ziek in bed.
Op zondag is Frank met Paul naar de rusty nail gegaan.De laatste football games waren op tv voordat de play offs beginnen. Kelvin en ik zijn thuis gebleven en hebben een film gekeken. Zo tegen 4 uur ben ik gaan facetimen met rinie en Jeu. Frank kwam niet veel later ook thuis en heeft er ook bijgezeten. ;). Na het eten heb ik nog opgeruimd en Frank is in slaap gevallen op de bank.
Maandag en dinsdag niet veel bijzonders gedaan. Dinsdagavond was het oudjaarsavond. In eerste instantie wilden we naar de city of naar boston gaan. Toch hebben we besloten om thuis te blijven omdat het veel te koud was om de hele tijd buiten te zijn. De Nichols zijn op bezoek geweest en met hen hebben we gespeld tot na 2.00 uur. Tussendoor hapjes gegeten en een eet proeftest gedaan. Wat waren we blij dat we niet meer naar buiten hoefde. Het was behoorlijk koud en er lag genoeg sneeuw. Nadat de Nichols weg waren snel alles opruimen en lekker het warme bed in.
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Ja ja inmiddels is het alweer 1 januari. Smorgens hebben we niet al te veel gedaan. Smiddags zo tegen half 2 zijn we naar de Traurings gereden. Max Trauring is een vriend van Kelvin en zijn vader had ons uitgenodigd om nieuwjaarsdag bij hen te komen vieren. Het was een gezellige middag met hapjes en lekker eten. Zo tegen half 7 nadat alles opgeruimd was zijn we naar huis gegaan. Alle 3 waren we toch wel behoorlijk moe.
2 januari alweer. Sneeuw de hele dag heeft het gesneeuwd en wat doe je op zo’n dag. Niet naar buiten gaan daar had ik geen zin dus hebben we de kerstdecoratie in huis opgeruimd. Pff wat een klus. Met 3 man hebben we heel wat uurtjes gewerkt maar tegen het einde vand e dag was het meeste toch opgeruimd. Savonds hebben we de film Die Hard gekeken.
Vrijdagssmorgens vroor het 15 graden. Brr koud zul je zeggen maar dat viel gelukkig wel mee. De zon scheen en er stond geen wind. Smorgens nog her en der wat opgeruimd in huis en smiddags zijn we gaan snow shoeen in Dwaaskill. Later op de middag zijn we even naar Youri en Femke gereden om vloerbedekking op te halen. Youri en Femke zijn de kelder aan het aftimmeren en de vloerdekking moet eruit. Ze willen overal dezelfde vloerbedekking leggen en momenteel lagen er restanten. Die restanten kon ik mooi gebruiken voor het werkhok van Frank in de kelder. Het was nog een hele klus om de vloerbedekking ind e kelder te krijgen. Maar het is uiteindelijk gelukt. Daarna zijn we naar het bowlingcentrum gereden en hebben we 1 ronde kunnen bowlen. Helaas begon er om 17 uur een competitie en moesten we de baan verlaten. Frank en Kelvin hebben nog enkele racespellen gespeeld en daarna zijn we een hapje gaan eten. Eenmaal thuis hebben we nog een dvd gekeken.

• 08 Januari 2014 - 09:28

Huub En Gertie Jeuken:

Bij deze willen wij jullie alsnog een gelukkig en gezond 2014 wensen.

• 08 Januari 2014 - 09:41

Wilma:

leuk die etalages, deden ze in australie ook zo. alleen dat is al leuk om in zo'n stad rond te lopen. gr sjef en wilma