Philadelphia - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

06 Maart 2014 | Verenigde Staten, Clifton Park

Inmiddels zit Kelvin alweer 2 weken op school. Een weekje vakantie is heerlijk maar is ook om voordat je er erg in hebt. DE zaterdag in de vakantie hebben we het lekker rustig aan gedaan. Kelvin heeft huiswerk gemaakt. Ja hoor dat gaat gewoon door. En ook nog best wel veel. De leraren denken gewoon, lekker vakantie dus lekker meer huiswerk. .
Op zondagmorgen zijn we smorgens vroeg vertrokken naar Philadelphia. Het was mooi weer om te rijden en gelukkig niet druk op de weg. Na een korte stop en een rit van iets meer dan 4 uur stonden we om 1.00 uur bij het hotel. Frank had een hotel geboekt in het hartje van de stad. Dat is wel fijn kunnen we overal te voet heen. De auto konden we bij het hotel parkeren, maar het was lastig om een plekje te vinden. Er was een autoshow in het conferentie centrum waardoor bijna alle parkeerplekken bezet waren. Eenmaal de spullen op de kamer zijn we gaan wandelen. We zijn eerst naar de Liberty bell. Gelopen en vandaar uit naar de oude gevangenis van Philadelphia. We hadden kaartje online besteld voor de tour van 15 uur. De tour duurde een uur en het was erg interessant om te zien en te horen. Wel jammer dat ze toch de gevangenis laten onderkomen. Als ze zo doorgaan is het over enkele Jaren een ruine .
Rudger en Kim zaten ook in Philadelphia, zij logeerden in een hotel bij ons om de hoek. Met hen hadden we afgesproken om samen wat te gaan drinken en een hapje te gaan eten. De avond was erg gezellig en we hebben nog het spel wormen in de bar gespeeld. Als afsluiter van de dag zijn we gaan zwemmen en lekker relaxen in de whirlpool.
Op maandagmorgen na een heerlijk ontbijtje en genoten te hebben van een mooi uitzicht vanuit de ontbijt zaal is Frank naar het kantoor van Dow gegaan. Hij had een meeting in de ochtend. Dow ligt op loopafstand van ons hotel, we hadden op zondag al gekeken waar hij moest zijn zodat Frank de kortste route wist. Kelvin en ik zijn gaan shoppen. Frank was weer op tijd terug van de meeting en smiddags zijn we dan weer op pad gegaan om de stad te verkennen. We zijn van city hall, via het Love park naar de Benjamin Franklin BLVD gelopen. Onderweg nog naar binnen bij het science museum. Daarna doorgelopen tot het Art museum. Bij het Art museum staat ook het standbeeld van Rocky. Tuurlijk even op de foto gezet. Na een uurtje of 4 /5 weg geweest te zijn, hebben we ons even opgefrist op de kamer en daarna zijn we gaan eten bij een chinees. Chinatown lag om de hoek. En als Frank Chinatown ziet dan is het zullen we chinees eten vanavond. Bij de receptie van het hotel hadden we gevraagd naar een goed chinees restaurant. Dat was ook welt e merken, het was behoorlijk druk maar het eten was wel heel erg goed. Na het eten weer even zwemmen en relaxen in de whirlpool.
Dinsdagssmorgens wilde we eigenlijk meteen naar het ontbijt weer vertrekken naar Clifton Park. Dit hebbedn we toch maar even verlaat. Het had die nacht weer gesneeuwd en het was een chaos op de weg. Overal files omdat er ongelukken gebeurd waren. WE zijn dus nog eerst gaan zwemmen en pas na 11 uur vertrokken. Het was nog wel druk op de weg maar we konden gelukkig file vrij naar huis rijden.
Frank en ik waren al eens Jaren geleden in Philadelphia geweest. Zelf hadden we niet zo’n goed beeld eraan over gehouden maar ik moet zeggen dat het zeker een aanrader is om heen te gaan. Mooie stad met mooie gebouwen. We willen dan ook nog eens een keer in de zomer terug. Dan zijn alle fonteinen aan en met een rivier bij de hand lijkt het ons erg gezellig.
Swoensdags in de vakantie was het voor Kelvin weer huiswerk maken en smiddags is hij opgehaald door Peter en zijn moeder. Kelvin heeft een nachtje gelogeerd bij Peter. DAt was dus dikke pret, lekker eten, veel spelletjes gespeeld en heel weinig geslapen. Op donderdagmorgen heb ik Kelvin weer opgehaald. Smiddags is Kim gekomen en samen met Kim heeft Kelvin een appelvlaaitje gebakken. Goed gelukt en hij was erg lekker. Savonds toch maar optijd naar bed want moe was hij wel.
De vakantie hebben we afgesloten op vrijdagavond met de Nichols Family. Met z;n zessen zijn we gaan eten bij een hele goede pizzeria in Malta. Zoals altijd was het weer een hele leuke en gezellige avond.
Zaterdags heb ik Frank naar het vliegveld gebracht. Frank heeft een paar dagen in San Francisco doorgebracht voor het werk. Het weer daar was fantastisch. Frank heeft zelf enkele uren bij het zwembad gelegen op zondag. Nou daar moeten wij hier nog wel even op wachten. Verder heeft hij daar conferenties gehad en leuke parties. Ja verschil moet er zijn he. Hij is daar geweest tot 27 febr. Toen werd het weer ook wat minder. Regen en niet meer zo warm.
Afgelopen weekend hebben we een heerlijk rustig en relaxed weekend gehad. Op zaterdagavond zijn we naar de verjaardag van Sarah gegaan. GEzellig en weer veel te laat. Zoals altijd zijn wij de laatste die vertrekken, moet wel zeggen dat dan ook alles opgeruimd is. Op zondagmorgen zijn we gaan bowlen. We hadden Kelvin al in de vakantie beloofd om te gaan bowlen maar helaas was dat er niet van gekomen. We waren al voor 10 uur daar maar er waren geen banen meer beschikbaar. Er was een tournament bezig en na 11 uur zouden er weer banen vrij komen. We hebben dus maar even wat boodschappen gedaan en om 10.45 waren we weer terug bij het bowlingcentrum. Om kwart over 11 konden kregen we dan onze baan. Dit keer was ik eens een keer goed op dreef met bowlen en heb ik Frank met beide games ingemaakt. Als verrassing na het bowlen nodigde Kelvin on suit om te gaan lunchen. Kelvin en ook wijzelf zijn helemaal gek van de soep van Panera bread. Dus je begrijpt al waar we heen gegaan zijn.
Vandaag komt frank weer naar huis. Voor het werk is hij een paar dagen in Marlborough en Maine geweest. Kelvin heeft het nog steeds heel erg druk met het huiswerk. Leraren geven ontzettend veel huiswerk op. Vooral de engelse juf weet van geen ophouden.
Inmiddels is het alweer donderdag en het is behoorlijk koud buiten. Vanmorgen toen ik opstond was het -20 graden. De zon schijnt wel dus het warmt al wat op maar nog steeds is het onder nul. Voor het weekend voor spellen ze iets hogere temperaturen maar volgende week weer kans op een kleine sneeuwbui. De 6 weken van de groundhog moeten toch wel haast voorbij zijn. Ik zou zeggen laat de lente maar komen.

• 07 Maart 2014 - 14:13

Angele:

Bij ons is de lente begonnen, heerlijk weer nu. En in t weekend rond de 19/20 graden..... Zal een beetje jullie kant op sturen...