sneeuw, sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw :) - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu sneeuw, sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw :) - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

sneeuw, sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw :)

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

15 Februari 2014 | Verenigde Staten, Clifton Park

Vrijdag 24 januari laat in de middag kreeg Frank een telefoontje dat zijn nieuwe auto klaar stond bij de dealer. Om half 5 zijn Frank en ik de auto gaan halen. Buy buy Ford Escape, hello Ford Edge. Wow wat een verschil van auto. De edge is veel ruimer (kunnen we nog meer mee), rijdt veel rustiger (hoeft de muziek niet meer zo hard) en is veel duurder in de benzine. . Maar dat laatste maakt niet veel uit. Hij is gewoon lekker luxe. De auto heeft zelfs lampjes in de Spiegel als er een auto in je dode hoek zit. Hoeven we ook niet meer om te kijken. De auto is meteen goed ingezegend want op de weg naar huis begon het te sneeuwen. Zo die weet ook wat winter is.
Zaterdags hadden we een rustige dag. Kelvin is gaan spelen bij Max en savonds hebben we de Nichols op bezoek gehad. Gezellig een avondje kletsen, lachen, hapjes en drinken.
Zondagssmorgens zijn we met de Nichols naar Saratoga gegaan. Daar waren ijshockey wedstrijden. Na een tijdje gekeken te hebben ben ik rond 12 uur naar huis gegaan. Frank en Kelvin zijn samen met Paul, michele en Sarah gaan lunchen en waren om 2 uur thuis. Ze hadden niet zo heel veel zin om thuis te blijven dus de mannen zijn naar Albany gereden naar een go kart baan. De eerste keer voor Kelvin en hij vond het erg leuk. Ze hebben maar meteen een meerdagen pas gekocht. Dus nu moeten ze wel vaker gaan. Zelf ben ik smiddags naar de baby shower van Kim gegaan. Ik werd daar om half 2 verwacht, dus toen ik eenmaal thuis was had ik nog snel even tijd om een salade samen te stellen, me om te kleden en toen weer hup de auto in. Voor mij was dit de eerste echte baby shower. Bijna iedereen had wat te eten meegebracht dus voor een giga complete lunch was gezorgd. De tafel stond overvol met lekker eten. Na het eten hebben we een spelletje gedaan en daarna werden de kado’s uitgepakt. Wow wat wordt daar uitgepakt zeg. Niet normaal meer. De kado’s die Kim kreeg zijn gewoon enorm, en bij enorm hoort dus ook een enorm prijs kaartje. Na het uitpakken nog even foto’s maken, dessert eten en weer tijd om naar huis te gaan. Het was een gezellige middag maar ik sta er nog steeds van te kijken hoeveel ze gekregen heeft. Gelukkig wel allemaal dingen die ze heel goed kan gebruiken.
Verder een rustige week gehad. Frank zat voor het werk weer een paar dagen in Marlborough en Kelvin moest weer naar school. Dit keer hoefde hij niet zo vroeg op school te zijn ivm de mid term examens. Zijn 0 uur verviel hierdoor en de les begon nu dus pas om 9 uur. Kelvin zou met de bus mee kunnen, maar toch kreeg ik smorgens de vraag: Mam, zou je me met de auto willen brengen dan hoef ik niet zo vroeg te vertekken en kan ik nog leren. En wat zegt mam dan tuurlijk jong doe ik dat voor je. 
Vrijdag 31 januari voor die dag had Frank een overnachting geregeld in Plattsburgh NY. WE zouden na de school van Kelvin aanrijden en dan op zaterdag naar Saranac lake gaan en daarna via lake placid weer naa huis. WAt was nu het geval. In de week ervoor had Kelvin een uitnodiging gekregen om naar een kinderfeestje te gaan van Randy. Randy woont om de hoek en hij mocht daar blijven slapen. Je snapt wel dat hij liever daar heen ging dan met pa en ma naar Plattsburgh. Ik had dus geregeld dat Kelvin na school naar Michele ging. Michele heeft hem om half 6 naar het kinderfeestje gebracht met al zijn spullen en op zaterdagmorgen weer opgehaald. Na nog even bij Paul en Michele te zijn gebleven is hij om half 12 naar huis gegaan om aan zijn huiswerk te beginnen. Hij heeft een reuze leuke avond/nacht gehad. Veel spellen gedaan, lekker pizza gegeten en cake en heel weinig geslapen. Maar ja daar is het feest voor.
Nu hadden Frank en ik dus tijd voor ons tweetjes. In plaats van later op de middag te gaan zijn we smorgens na het werk van Frank aan gereden. Plattsburgh ligt op 2 uur rijden van ons huis naar het noorden. Het was ontzettend rustig op de weg. We waren dan ook al op tijd bij ons hotel. Gelukkig konden we meteen inchecken en zijn we even lekker gaan sporten en zwemmen. Later op de middag zijn we Plattsburgh ingereden en hebben we gegeten bij de locale chinees. Frank is dol op chinees buffet dus je raadt het al daar zijn we beland. Voor $7.50 per persoon kon je jezelf totaal lam eten. Nou hebben we dat wel niet gedaan maar we zaten wel vol toen we gingen. Nog even shoppen om niet al te vroeg op de kamer te zijn en daarna lekker relaxen in het hotel.
Zaterdagssmorgens waren we weer vroeg wakker. Na gezwommen en gedouched te hebben zijn we gaan lunchen en na de lunch zijn we aangereden naar Saranac lake. Daar waren de celtic wintergames. Na een uurtje rijden kwamen we in het dorpje aan. Helaas was de weg afsloten omdat de plaatstelijke chinees in brand stond. Vanuit de auto konden we dat heel goed zien. Nadat we de auto geparkeerd hadden zijn we naar de winterspelen gelopen bij en op het meer. Ook hadden ze van ijsblokken een gigantisch mooi kasteel met soldaten, draken, tronen en een doolhof gebouwd. Erg mooi gedaan en zeer zeker de moeite waar om te bekijken. Na een uurtje of 2 hadden we het wel gezien en zijn we door gereden naar Lake placid. Ook daar hebben we even rond gekeken en toen weer snel naar huis. Ze voorspelde een sneeuwstorm in en rondom lake placid en we wilden niet daarin belanden. We waren weer lekker op tijd thuis. Kelvin weer helemaal blij dat we thuis waren. Savonds hebben we met z’n drietjes de film White house down gekeken. Mooie film zeer zeker de moeite waard.
Zondag, superbowl dag. Vandaag waren we uitgenodigd om bij de Nichols de superbowl te komen kijken. Om half 4 zijn we gegaan en meteen werd ons gevraagd om de pool lijst in te vullen. Je schrijft je naam in een hokje. Als het blad complete is ingevuld gaan ze de scoren invullen aan de bovenkant en de zijkant. Dit gaat op een loting volgorde. Na de eerste ronde werd aan de winnaar 5 dollar uitgekeerd. 2e ronde 10 dollar. Derder ronde 5 dollar en winnaar aan het einde 30 dollar. Maakt de wedstrijd voor ons alleen maar spannendere. Nadat wij drietjes alles in gevuld hadden hebben we lekker zitten smikkelen van de voorgerechten die paul had klaargemaakt. Om half 7 begon de wedstrijd. Tussen de pauzes door hebbden we nog het hoofdgerecht en het dessert gegeten. Lekker verspreid en zo hebben we niets van de wedstrijd gemist. Mensen die mij kennen weten dat ik niet veel tot heeeeeel weinig om sport geef. Toch heb ik deze keer de hele wedstrijd afgekeken. Wow dat is al op zich een hele prestatie voor me. De eerste rond had Kelvin gewonnen, de 2e ronde heb ik gewonnen. De derde ronde had de moeder van Michele gewonnen en wie ging er met de jackpot naar huis. Trammel geroffel………………………Kelvin. Wow zeg wat was hij blij. Nog snel even opruimen en toen snel naar de andere kant van de straat. Morgen is het weer gewoon school.
Woensdag 5 februari, hoera een sneeuwdag. Vandaag geen school lekker thuis en niets doen. Smiddags na het skypen zijn we toch even met Michele en Sarah gaan sleeen. Brr maar wat was het koud. Frank en Kelvin zijn weet ik niet hoevaak de berg afgegleden. Met als gevolg dat Frank nu toch wel last heeft van zijn staart botje. Ja hij is ook niet meer de jongste. . Ach het was leuk en we hebben een leuke, gezellige middag gehad en veel gelachen.
Een heel weekend lang niets doen en lekker uitrusten.
Inmiddels ben ik al bij donderdag 13 februari. Het sneeuwt. Volgens de weerman zou het pas laat in de morgen gaan sneeuwen, maar hij heeft het mis. Het sneeuwde al toen we opstonden. Maar nee geen sneeuwdag. Jee zeg dat is niet zo mooi, smiddags om 2 uur belde Kelvin op of we hem niet konden komen halen om half 3. De school was vandaag een uurtje eerder uit ivm de hoeveelheid sneeuw. Hij kon wel met de bus naar huis maar door de hoeveelheid sneeuw konden de bussen niet snel rijden en hadden giga vertraging opgelopen. De schoolbussen brengen eerst de lagere schoolkinderen naar huis voordat de middle school aan de beurt is. Om half 3 hebben we Kelvin en sarah opgehaald zodat ze lekker optijd thuis waren. Maar goed ook anders hadden ze lang op school moeten wachten voordat de bus er was. Inmiddels was er al behoorlijk wat sneeuw gevallen. Begin avond is het gestopt met sneeuwen maar inde nacht van donderdag op vrijdag was het weer begonnen tot en met vrijdagmorgen 9/10 uur. Vandaag dus weer een snowday. Hoera lekker vroeg begin van de mid winter break. Frank en ik zijn smorgens samen de oprit sneeuwvrij gaan maken. De oprit sneeuwvrij maken is met een snowblower geen enkel probleem. Het probleem vormt zich bij de inrit van de oprit. De sneeuwschuivers die de straten schoonvegen vegen alle sneeuw naar de zijant. De berg voor de oprit is daardoor giga hoog. Zo hoog dat de snow blower er niet door kan. Voor mij dus de taak om de berg lager te maken zodat Frank hem verder kan opruimen. Daarna ben ik het pad naar de voordeur gaan schoonmaken. Pff dat viel niet mee. Een berg sneeuw verplaatsen van 50 cm hoog is gemakkelijker gezegd dan gedaan. We hebben een goede work out gehad en met z’n tweetjes veel plezier.
Nu hebben we lekker vakantie en we gaan een paar dagen naar Philadelphia maar daar vertel ik de volgende keer over.

• 16 Februari 2014 - 21:41

Henk:

Ja hoor, jullie beleven nog wat. Kou en warmte al is het van de chinees, geniet nu even van de vakantie en pas goed op.