roadtrip 2014 deel 3 (laatste deel) - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu roadtrip 2014 deel 3 (laatste deel) - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

roadtrip 2014 deel 3 (laatste deel)

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

31 Juli 2014 | Verenigde Staten, Clifton Park

Vrijdag 11 juli: Vandaag rijden we vanuit Kissimmee naar Kenner bij New Orleans (Louisiana) een rit van 655 mijl. Om 6 uur zijn we opgestaan en om half 7 zaten we al in de auto. Na een rit van 9.5 uur waren we om 15 uur al bij het hotel. Jullie zullen misschien wel denken he dat is 8.5 uur. Op weg naar Louisiana zijn we door een tijdzone gereden. (central time) en zodoende kwamen we dus een uurtje eerder aan.  We konden meteen inchecken in het hotel, alles naar de kamer en snel even een hapje gaan eten. Daarna zijn Frank en Kelvin gaan zwemmen. De rest van de avond hebben we niets meer gedaan, we waren alle 3 toch wel moe van de lange rit en de lange dagen in Disney.
Zaterdag 12 Juli: Vandaag een dagje New Orleans en omdat we niet ver hoefde te rijden konden we lekker rustig aan doen. We hebben heerlijk uitgeslapen wel tot 7 uur ;). Om half 9 zijn we gaan ontbijten. Oh wat een lekker luxe ontbijtje hadden we toch. Iets voor 10 uur zijn we vertrokken naar de binnen stad. Al snel hadden we een perfecte parkeerplaats gevonden dicht bij French Quarter. Eerst hebben we de French market bekeken en daarna langs de Mississippi rivier naar het football stadion van de Saints. Daarna doorgelopen naar Canal street, Royal street en Burbon street. Helaas hadden we die morgen een leuke event gemist. Om 8 uur was er running with the bulls. Nageboots van Pamplona in spanje. Hier hadden ze dan wel geen bulls. Maar verklede dames op rollerskates. De dames die de “bulls” waren die hebben de hele dag verkleed door New Orleans gelopen. Dus die hebben we wel gezien. Het leek me wel leuk om het hele event mee te maken. Helaas dit was dus niet het geval. Ook wilde we graag even in een bar naar de muziek luisteren, helaas niet mogelijk. Kelvin is nog geen 21 en komt dus de bar niet in. Gelukkig stonden de ramen en deuren open en konden we toch genieten van alle live muziek. Ook werd er her en der live muziek op straat gespeeld. New Orleans is een hele leuke en gezellige stad. Daar willen we toch nog wel graag een keer naar terug. Met Kelvin maar die moet dan wel 21 zijn of gezellig met z’n tweetjes. Tegen 18 uur hadden we de stad wel gezien en zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Even een hapje eten en nog even afkoelen in het zwembad.
Zondag 13 Juli: Vandaag weer vroeg uit de veren en daarna snel ontbijten. Om half 8 zaten we weer in de auto op weg naar Baton rouge een rit van 80 mijl. Om 9.15 uur hadden we afgesproken bij het visitor center met Ernest. hij verzorgt pirve swamp tours. Loisianne heeft het grootste swap gebied van de us. Na 2 uur over de wateren gevaren te hebben en helaas maar 1 krokodil te hebben gezien waren we om half 12 weer terug bij het visitor center. Wel een ontzettend mooi gebied. Daarna zijn we doorgereden naar Avery Island naar de Tabasco fabriek. De enige fabriek in de us waar tabasco in de flessen gedaan wordt. Na een korte rondleiding en nog even wat te hebben rond gereden zijn we zo tegen half 3 weer terug naar Baton rouge gegaan. De rit van Avery Island naar Baton rouge gaat over een 18 mijl lange brug. In Baton rouge hebben we ons ingecheckt bij ons hotel en na een hapje te hebben gegeten zijn we nog even gaan zwemmen.
Maandag 14 Juli: Het ritme me zit er nog steeds in, om 6 uur opgestaaan, ontbijten en om 7 uur zaten we weer in de auto op weg naar Memphis in Tennessee. Een rit van 384 mijl. Om 12 uur kwamen we aan bij Graceland. We zijn dan wel geen Elvins fans maar als we toch in de buurt zijn is het ook wel leuk om even te gaan kijken. Een tour hebben we niet gemaakt maar we hebben wel het vliegtuig, een auto en het huis van afstand gezien. En genoeg fans. Helaas geen Elvis Imitaties. Zal wel komen omdat het een doordeweekse dag was. Vandaar uit zijn we naar ons hotel gereden. Onze kamer was net klaar, wat een geluk. Snel alles op de kamer en even gaan zwemmen tot 16 uur. Daarna zijn we naar downtown Memphis gereden. Auto geparkeerd en via Beale street, riverfront naar Union street. Daar ligt het Peabody hotel. Een erg bekend hotel in Memphis. Smorgens rond de klok van 11 uur worden er enkele eenden vanuit het dak losgelaten, deze eenden vliegen naar beneden en lopen over een rode loper het hotel binnen. Dit hebben we dus gemist. Ach ja, we kunnen ook niet alles zien. Memphis zelf is niet zo mooi als New Orelans of Nashville. Beale street is de uitgaans straat van de stad maar begin avond is er nog niets te zien en te beleven. Helaas begon het ook nog te regenen. Dus zijn we een hapje gaan eten en weer terug gegaan naar ons hotel.
Dinsdag 15 Juli: Vandaag gaan we vanuit Memphis naar Nashville in Tennessee een rit van 212 mijl. Om 8 uur zijn we aangereden en om half 12 waren we in Nashville. Oh wat een mooie stad, veel te zien en veel te doen. Vele malen mooier dan Memphis. In Nashville zijn we eerst naar city hall gelopen en vandaaruit naar Bicentennial park en het district. De plek waar de bars en de souveniers winkels liggen. Na enkele uren te hebben rondgelopen zijn we met de auto nog even langs het Centennial park gereden. Daar staat een exact copie van the Panthenon van Griekenland. Mooi om even te zien en natuurlijk even een foto maken en toen hup weer in de auto naar de winkel Antique Archaeology. Dit is een 1 van de 2 winkels van de amerikan pickers. Twee mannen die het land doorreizen om interessante dingen op de kop te tikken die ze dan weer met winst proberen te verkopen in hun winkel. Het was er redelijk druk. Prgoramma wordt dus goed bekeken.  Daarna nog even een stukje rijden naar Franklin naar ons hotel.
Woensdag 16 Juli: een rustige dag vandaag en er staat heel weinig op de planning. Toch zijn we weer vroeg opgestaan en om 8 uur zaten we ook al in de auto op weg naar Columbus in Ohio. Een rit van 377 mijl. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de outlets. Daar hebben we wat rond gelopen en een paar leuke dingen gekocht. Om 16 uur waren we in het hotel, inchecken, spullen naar de kamer, hapje eten en niets doen.
Donderdag 17 juli: De een na laatste rit van onze vakantie. Vandaag rijden we naar De Niagara Falls in New York een rit van 348 mijl. Smorgens zijn we iets voor 9 vertrokken en om 14uur hadden we de een perfecte parkeerplaats gevonden. Dit is de eerste keer dat we de Niagara falls vanuit de Amerikaanse kant gaan bekijken. En ik moet zeggen het viel ons niet tegen. Je ziet de horseshoe falls wel niet zo goed als vanuit de Canadese kant maar toch kun je genoeg van de watervallen zien. Ook zijn we op het observation deck gegaan. Het was wel fris daar, waaide behoorlijk. Na enige tijd te hebben rond gelopen zijn we naar ons hotel gereden. Snel inchecken, spullen naar de kamer, zwemmen en een hapje eten.
Vrijdag 18 Juli: De laatste vakantie dag. Nee helaas niet uitslapen. Weer vroeg uit de veren en optijd in de auto, op weg naar huis. Een rit van 295 mijl. Om 12 uur waren we thuis. Snel met z’n drietjes de auto uitpakken. De hele keuken lag bezaaid met was en andere spullen die opgeruimd moesten worden. Smiddags stond dus in het teken van wasjes draaien en opruimen. Frank en Kelvin zijn samen even boodschappen gaan doen. Tja eten moeten we toch ook. Savonds kon je al niet meer zien dat we thuis gekomen waren van een schitterende vakantie. We hebben veel gezien en veel gedaan. Veel km gemaakt en heel wat uren in de auto gezeten. Kelvin wilde graag weten hoeveel uren we gereden hadden. Dit waren er 56 dan wel zonder de uren in Orlando, en de afstanden van hotel naar stad of eetgelegenheid. Totaal hebben we 4228 mijl / 6804.3 km gereden.