roadtrip 2014 deel 2. Orlando - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu roadtrip 2014 deel 2. Orlando - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

roadtrip 2014 deel 2. Orlando

Blijf op de hoogte en volg Frank

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, Clifton Park

Zondag 6 Juli: om 6 uur opstaan en snel ontbijten. Om 7 uur zaten we alweer in een volgepakte auto op weg naar Kissimmee (Orlando) een rit van 83 mijl. In Orlando zullen we 5 nachten verblijven, dus even niet auto inladen, uitladen, weer inladen en even niet al te veel km maken. Om 8.15 waren we al bij Typhoon Lagoon, 1 van de waterparken van Disney. We waren wel een beetje te vroeg. Voordeel was wel dat onze auto helemaal vooraan geparkeerd stond.  We mochten wel naar binnen zodat we ons konden omkleden. Naar de zwembaden, glijbanen en andere attracties konden we pas om 9 uur. Het was nog niet druk in het park en zo hadden we een mooi plekje gevonden. Frank en Kelvin zijn meteen de glijbanen gaan uitproberen, Nadat ze de meeste gehad hadden kwamen ze terug en zijn we met z’n drietjes naar de glijbanen gegaan. Ik ben niet zo’n glijbanen fan maar als het gaat om op zwembanden te liggen dan vind ik het wel leuk. Frank is daarna weer terug gegaan naar onze plek, terwijl kelvin en ik nog enkele keren van de glijbanen zijn afgegaan. Gelukkig was het nog niet zo druk in het park. Zodoende waren er weinig wachttijden en konden we veel doen in een korte tijd. Maar goed ook want zo tegen half 2 begon het te regenen en te onweren. Bij de eerste boem gaan alle zwembaden, glijbanen etc dicht. Het park sluit dan wel niet maar je mag niet in de buurt van het water komen. We zijn nog heel even gebleven maar al snel hadden we besloten om toch maar te gaan. Het slechte weer zou nog wel even blijven en om te wachten totdat het droog zou worden daar hadden we niet veel zin in. We hadden het park toch al gezien dus dan is het minder erg als we gaan. Het kwam nu dus goed uit dat onze auto lekker vooraan geparkeerd stond want inmiddels regende het behoorlijk hard. Het was nu een mooie tijd om naar ons hotel te rijden en in te checken. Alles naar de kamer, opruimen, douchen en even een hapje gaan eten. Inmiddels was het droog en zijn we savonds naar Downtown Disney gereden. Ook daar was weer veel veranderd en ze waren nog veel aan het veranderen. Maar ja hoe kan het ook de laatste keer dat we in downtown waren was 2 jaar geleden.
Maandag 7 Juli: Magic Kingodm: Smorgens om 6 uur wakker en om 7 uur zijn we gaan ontbijten. Nou ja ontbijten, er was eten maar het was niet veel bijzonders. We hebben alleen even wat gedronken en zijn toen maar wel snel gegaan. Gelukkig had ik breakfast bars (ontbijtkoekjes) bij, dus als ontbijt hebben Kelvin en ik die gegeten. Smaakte erg lekker en waren een perfect alternatief. Om 7.15 zijn we aangereden naar Disney Downtown daar hebben we de auto geparkeerd en zijn we naar het Saratoga resort gelopen. Saratoga resort is nagebouwd van Saratoga springs hier een 20 min rijden vandaan. Een erg mooi resort en heeft idd veel weg van het stadje bij ons. Van daaruit zijn we met de bus naar Magic Kingdom gereden. Waar we inmiddels al om 8 uur waren. Te vroeg dus. Om 9 uur ging het park open, en gelukkig was het niet al te druk in het park. Met 3 fastpassen en een goede planning hadden we om 17 uur het hele park gezien incl de parade. We wilden nu eigenlijk nog even naar Epcot center toe. Helaas was de monorail naar epcot buiten gebruik dus zijn we maar weer terug gegaan naar Magic Kingdom. Daar hebben we een hapje gegeten en hebben we nog een paar attracties gedaan voordat de lichtjes parade begon. Na de parade zijn Kelvin en ik nog in Haunted Mansion gegaan en toen snel het vuurwerk gaan kijken. Frank ging niet mee en stond op een andere plek het vuurwerk te kijken dan wij. We hebben elkaar weer bij de ingang getroffen. Om 10.30 zijn we weer met de bus terug gegaan naar Saratoga resort en daarna met de auto naar ons hotel. Inmiddels was het bijna half 12. Snel douchen en snel naar bed.
Dinsdag 8 juli: Epcot center: Om half 7 opgestaan, Frank is snel naar de winkel gereden voor verse broodjes. Kelvin en ik hebben koffie voor hem gehaald en hebben zelf even wat gedronken bij het ontbijt. Om 7.15 zaten we weer in de auto op weg naar Downtown Disney. Auto parkeren en via Saratoga springs met de bus naar Epcot center. Daar kwamen we al om 8.15 uur aan. Om 1 uur hadden we alles gezien wat we graag wilde zien. Op ons lijstje stond alleen nog de landen bekijken die om het meer liggen en het vuurwerk met laser show. Frank is met de bus naar de auto gegaan en daarna doorgereden naar blizzard beach. Kelvin en ik hebben de bus vanuit epcot naar Blizzard beach genomen. We hadden beter met Frank mee kunnen gaan want die was 20 min, eerder daar dan wij. Snel naar binnen, omkleden en een plekje zoeken. Het was behoorlijk druk maar gelukkig hadden we toch snel een leuke plek gevonden. Kelvin en Frank zijn meteen de glijbanen gaan uitproberen. Helaas was de wachttijd hier wat langer dan in Typhoon lagoon. Kan natuurlijk ook zijn daar we nu in de middag kwamen en bij Typhoon lagoon waren we al smorgens vroeg. Het park is ook niet zo leuk. De glijbanen en het wave bad zijn minder spectaculair. Althans dat vinden wij. We hebben tot 17 uur gezwommen, daarna naar het hotel, omkleden, eten en weer terug naar Epcot. Iets voor 7 kwamen we daar aan. Dus nog tijd genoeg om dingen te bekijken en om de landen die om het meer liggen te bewonderen. Om 21 uur hadden we een goede plek gevonden voor het vuurwerk en de laser show. Om half 10 zaten we weer in de bus op weg naar de auto.
Woensdag 9 juli: MGM studio’s en Disney Quest: Het zelfde ritueel als de andere dagen. Opstaan om 6.15 uur, 7.15 auto en om 8.15 in het park. Het was totaal niet druk en zo tegen half 2 hadden we alles gezien wat we graag wilde zien. We zijn toen met de bus naar het Disney swan hotel gegaan. Daar wilde we gaan mini golfen. Helaas voor ons toen we aankwamen begon het te onweren dus de banen werden gesloten. Inmiddels regende het ook behoorlijk hard en hebben we de bus genomen naar Downtown Disney en zijn we naar Disney Quest (indoor interactief thema park) gegaan. Een gebouw met 5 verdiepingen. Daar krijgen de mannen de tijd wel om. We zijn er gebleven tot 8.15 en inmiddels was het ook weer gestopt met regenen. WE hebben er nog over gedacht om weer terug te gaan naar MGM voor de avond show, maar We waren te moe en hadden geen zin meer. Dus besloten we om lekker terug te gaan naar ons hotel maar eerst nog even een hapje eten. Heerlijk een avondje optijd in bed.
Donderdag 10 juli: Animal Kingdom: Saai hoor, bijna weer hetzelfde als de andere 3 dagen. Ipv op te staan om 6.15 zijn we nu om 6.30 opgestaan. Hahaha. Het park ging om 8.45 open, 15 min. eerder dan gepland en weer was het niet druk. Frank en Kelvin hadden binnen 5 minuten 2 keer de Everest rollercoaster gedaan. Dat is nog eens snel. Om 13 uur hadden we dan ook alles gezien en zijn we gaan minigolfen. Het weer zag er dreigend uit dus besloten we naar de baan bij blizzard beach te gaan. Deze was nl niet zo ver weg als de 1e baan. Het thema was winter en tijdens het golfen hadden we de hele tijd kerst muziek. Ja weer eens wat anders, wel vroeg in het jaar maar wel leuk en gezellig. Na het golfen nog even door Downtown Disney lopen en hup weer in de auto naar ons hotel. Helaas de dagen Disney zitten er jammer genoeg wee op, bij het hotel even zwemmen, eten , koffers in pakken, douchen en weer vroeg naar bed. Morgen wordt nl een lange zit in de auto.