sneeuw - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu sneeuw - Reisverslag uit Clifton Park, Verenigde Staten van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

sneeuw

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

24 December 2013 | Verenigde Staten, Clifton Park

Ik begin dus maar waar ik de vorige keer gebleven ben. Bij het verven van onze badkamer. Smorgens kreeg frank het om 9 uur in om de badkamer die licht beige was een andere kleur te geven. We hadden wat verf staaltjes thuis liggen dus ik ben maar meteen gaan kijken welke kleur ik leuk zou vinden. Frank had nl zijn kleur al uitgezocht. Wat bleek beide hadden we dezelfde kleur. Dat is dan toch handig. Daarna nog een kleur uigezocht voor de overloop en de keuken. De overloop was perzik kleur en die zijn we al 2,5 jaar moe. Om 10 uur is hij verf gaan halen en smiddags om 15 uur was de badkamer al geverfd. Een mooie donkere aardtint heeft de badkamer gekregen. Daarna heb ik meteen de badkamer een goede poetsbeurt gegeven en hup klaar is de 1e ruimte. Savonds om half 7 stonden Youri, Femke en Fynn op de stoep. Youri en Femke hadden een etentje van het werk en Fynn zou een paar uurtjes bij ons komen. Hij kwam nl spelen met Kelvin. Om half 10 hebben ze Fynn weer opgehaald. Totaal niet moe was hij. Kelvin wel. Fynn heeft de hele avond aan hem gehangen en als Kelvin even wegliep dan rende hij er achter aan. Kelvin was blij dat hij in bed lag en weer rust had. Stiekem vond hij het toch ook wel leuk dat Fynn zo goed naar hem luisterde.
Zondag 8 december: Smorgens en begin middag hebben we het rustig aan gedaan. Smiddags om half 4 zijn we naar Kim en Rudger gereden in Albany. Daar hebben we wat gedronken en zijn we om 17 uur naar het plaza in Albany gelopen. Hilda een vriendin van Kim is ook mee gegaan. Op het plaza werd de kerstboom verlicht en er was een ontzetttend mooi en groots vuurwerk. Na een tijdje in de kou gestaan te hebben zijn we via het Washington park weer naar hun appartement gelopen. Zo hebben we ook nog wat van de verlichting van het park mee gekregen. Bij Rudger en Kim hebben we gezellig nog wat gedronken en gegeten. Maar toen toch maar snel naar huis. Kelvin was vergeten dat hij op maandag een test had en hij had nog niet geleerd. Arrgg. Gelukkig is het met de test goedgekomen en had hij uiteindelijk 97.6%. pff wat een geluk.
Op maandag hebben we niets bijzonders gedaan, ik heb gepoetst, gewandeld en Kelvin van school gehaald zodat hij naar de TKD kon.
Dinsdag weer bijna het zelfde. Poetsen, wandelen, kelvin van school halen en daarna zijn we lekker gaan uiteten bij Delmonico’s. Een Italiaans steakhouse. We waren tenslotte 20 jaar getrouwd en dat laten we niet zomaar voorbij gaan. We hebben heerlijk gegeten. De porties waren alleen veel en veel te groot. Ach ja we hebben het restant mee naar huis gekregen en daar konden we met 3 man nog ruim 1 keer van eten. Hebben we het gemakkelijk op woensag.
Woensdag was het wandelen, poetsen, skypen met mam en Ellie en Kelvin weer van school gehaald. Nu moesten Kelvin en ik nl om half 5 bij de kapper zijn.
Op donderdag 12 december zijn Frank en ik naar een keuken zaak geweest waar we granite hebben uitgezocht. Frank wil al sinds we hier wonen granite in de keuken. We hebben dus eens uit laten rekenen wat ons dat zoal gaat kosten. Nu met de 23% korting erop viel ons dat reuze mee. We waren weer mooi optijd thuis, en dat moest ook wel want om 12.15 had ik afgsproken om te gaan lunchen met Michele, Kara en Emma. We zijn naar Peddlers gereden. Daar hebben we gezellig zitten kletsen en heerlijk gegeten. Om half 3 waren we weer thuis. Mooi op tijd voor William. Om half 5 kwam kelvin dit keer met de schoolbus naar huis. Ha wat was hij blij dat ik hem niet kwam halen. Gelukkig vind Kelvin de schoolbus heel erg leuk en gezellig. Allen de buschauffeur is niet al te vriendelijk volgens de kinderen. Kelvin had die avond niet al te veel huiswerk wat even goed uitkwam. Om kwart voor zeven moest hij nl weer bij de TKD zijn voor zijn belt exam. Het examen heeft hij weer goed en mooi afgelegd en met vlag en wimple is hij dan ook geslaagd.
Op vrijdagavond had hij zijn belt ceremony wat om 18 uur begon. Dit duurde tot 19 uur en we zijn toen weer meteen naar huis gegaan. Er was nog een een afterparty maar die begon pas om 20 uur na de ceremonie van de wit tot en met groene band. Kelvin had geen zin om daar heen te gaan dus we waren weer optijd thuis.
Op zaterdagmorgen is kelvin weer naar TKD gegaan. De 1e les na de test is het altijd heel erg rustig en Kelvin vind het dan nog veel leuker om te gaan. Frank is niet mee gegaan en is begonnen aan het verven van de overloop. Vandaag heeft hij veel geverfd en we zijn blij dat het perzik kleurtje snel verdwijnt. Smiddags is het begonnen met sneeuwen en het heeft doorgesneeuwd tot laat in de avond. Savonds zijn The Radcliffs and the Nichols nog op bezoek geweest en hebben we een gezellige avond gehad. Toen de buren naar huis gingen was alles wit, wit en nog eens wit.
Zondagmorgen keek alles en overall wit. Er was 12-14 cm sneeuw gevallen. Met z’n drietjes hebben we de oprit sneeuwvrij gemaakt. Het was gelukkig niet koud buiten en het was heerlijk om buiten te zijn. Daarna zijn we naar Emma en Mike gelopen want ik hoorde dat hun snowblower niet wilde starten. Gelukkig hebben wij dezelfde snowblower als hun en kreeg Frank hem aan de loop. Wat waren hun blij. Mike heeft de oprit sneeuwvrij gemaakt en ik heb Emma even geholpen met hun looppaden. Genoeg gesport voor vandaag. Het was eigenlijk ook perfect weer om te gaan snowshoeen of te gaan sleeen, maar helaas had Kelvin veel te veel huiswerk en zijn we thuis gebleven.
Op maandag was het heerlijk weer en zijn Emma en ik gaan wandelen. Ik had gedacht dat de wegen nog niet zo goed schoon zouden zijn dus ik had mijn sneeuwschoenen aan getrokken. Dom van me. We waren nog niet halverweg en toen voelde ik de blaren al om mijn hakken zitten. Ai ai dat is pijnlijk en ik moet nog een hele trip. Eenmaal thuis even blaren checken. Ja hoor 3 knoepers van blaren. .
Op dinsdagmorgen was het ijskoud. -24 graden celcius of ter wel -11 F. We zijn niet gaan lopen vandaag. Michele en Emma vonden het te koud en om alleen te gaan daar had ik ook geen zin in. Maar goed dat we niet zijn gaan lopen want om 9 uur is het begonnen met sneeuwen. Het heeft de hele dag gesneeuwd tot 3 uur in de middag. Smorgens zijn ze vanuit Kitchen Express de keuken komen opmeten voor het granite. Ik had gedacht dat ze niet zouden komen ivm het slechte weer maar mooi optijd stonden ze voor de deur. Even meten, uitleggen en hup binnen 30 minuten waren ze al klaar. Wow, nu hadden we nog de hele middag tijd voor ons zelf. Frank had geen zin om de rest van de dag thuis te blijven en wilde even naar de mall toe. Het sneeuwde maar ja hij wilde weg. We zijn dus naar de mall gereden en hebben onderweg samen gelunched. Wel gezellig. Minder gezellig was dat bij de laatste winkel ik uitgleed op een ijzeren drempel Ai, wat doet dat pijn. Mijn knie is dik, blauw rood en geel en nu nog kan ik er niet op zitten. Moet zelfs uitkijken met lopen maar ook met stilzitten. Ach ja ook dat went wel. We hadden Kelvin beloofd om hem van school te halen zodat hij een werkstuk mee naar huis kon brengen. Frank is met me meegereden ivm het slechte weer. Op school was het druk en meer ouders hadden het idee om hun kinderen van school te halen, en er stond een giga lange wachtrij met auto’s. We zijn er omheen gereden en hebben de auto geparkeerd. Ik was net uit de auto toen er omgeroepen werd dat de kinderen niet naar buiten mochten, er waren nl nog geen schoolbussen. Ik ben snel de school binnengelopen en Kelvin kreeg ik van de juf meteen mee. Handig nu snel Sarah zoeken. Die moest opgebeld worden en omdat ik op haar lijst sta. Nee nee niet de zwarte lijst maar de emergency lijst mocht ook Sarah met ons mee naar huis. Haha dat hadden wij eens even snel gedaan. Nu hup naar huis. De rij met auto’s werd maar langer en langer. De ouders blijven nl zittten en halen de kinderen niet uit de school. En dat is dan wachten dus.
Swoensdags geen wandelen voor me. Knie pijn en dik. Smiddags heb ik wel geskyped met mam en Ellie maar ook bij het zitten kreeg ik erg veel last van mijn knie.
Donderdags dacht ik ach dat wandelen zal wel weer gaan. Gewoon doen. Frank had andere gedachten en wilde graag gaan winkelen in Lee. Hmm klinkt ook wel goed. Om half 11 waren we in Lee en om 2 uur waren we weer thuis. Het was niet druk in lee en we hebben hele goede aanbiedingen gevonden. Frank was geslaagd voor een broek, jog broek, schoenen en 2 blouses. Zelf had ik schoenen en een trui.
Zo ik ben nog wel niet klaar met mijn verhaal maar toch stop ik er voor nu mee. We gaan zometeen eten, dan snel douchen en dan begint onze pakjes avond.
Daar hebben we reuze zin in. Ben benieuwd wat kelvin vind van zijn kadootjes.
Wij wensen iedereen hele fijne kerstdagen, geniet van ervan en tot de volgend keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Clifton Park

Frank

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 179271

Voorgaande reizen:

09 Juli 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

16 Mei 2011 - 30 November -0001

USA here we come

Landen bezocht: