oeps - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu oeps - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

oeps

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

05 Juli 2009 | Duitsland, Dresden

Oeps, ik kwam er net achter dat het alweer een week geleden was dat ik een berichtje geschreven had, en dat nu we al zoveel dingen in de eerste week van de vakantie gedaan hebben.
Eens even terug kijken naar de afgelopen week.
Vorige week vrijdag waren Martien en Francis zo tegen de klok van 17 uur hier.
Na eens lekker gekletst te hebben en een makkelijke hap te hebben gegeten zijn we naar de kastelen gewandeld.
Gelukkig bleef het wel droog.
Zaterdagssmorgens zijn we met hen naar de stad gegaan en hebben daar de mooiste bezienswaardigheden laten zien. Na de lunch zijn Martien en Francis vertrokken naar vrienden van hen die op 2 uur rijden van Dresden wonen.
Zelf zijn we die middag naar het elbhangfest gegaan. Het weer was niet zo heel erg mooi maar het was droog en niet koud. Daardoor was het ook niet zo druk als vorig jaar. wel lekker want zo kon Kelvin de hele route lekker steppen. Het is nl een route van een kilometer of 12 en dan moet je nog terug. WE hebben hem denk ik tot een km of 6 gelopen en zijn toen omgedraaid.
Onderweg hebben we vele lekkere hapjes gekocht.
De zondag zag er jammer genoeg weer erg triest uit.
Frank en Kelvin zijn gaan zwemmen in het binnenbad en ik heb het huis opgeruimd en ben daarna nog een flinke ronde gaan wandelen.
smiddags klaarde het erg op en hebben we nog een hele tijd op het balkon gezeten.
'S maandagssmorgens is Frank voor het werk naar Amerika vertrokken, Kelvin en ik, wij hebben we de oude schoolspullen opgeruimd en smiddags zijn we de nieuwe schoolspullen voor klas 4 gaan kopen. Gelukkig haden ze alles in 1 winkel en zodoende waren we zo klaar.
Dinsdags zijn we smorgens naar elbepark gereden, daar heeft Kelvin bij Ikea gespeeld en hebben we lekker bij de mac gegeten.
Daarna nog de speelgoed winkel in en hup weer naar huis want om half 4 begon de judo. Omdat het weer zo heerlijk was zijn we te voet gegaan en hebben we na afloop nog een lekker ijsje gegeten bij Schillergarten.
s'Woensdags was het zwemweer, we zijn smorgens op tijd vertrokken en hebben heerlijk de hele dag aan het water gelegen tot 16 uur.Toen kwamen en donkere wolken en zijn we toch maar naar huis gegaan. Net op tijd want het heeft behoorlijk geregend en geonweerd.
De donderdag voorspelde ze de hele dag regen dus wat zullen we dan gaan doen. Kelvin wilde nog wel bij hoffner gaan spelen, dus hup smorgens op tijd naar elbepark en naar de hoffner. Tussendoor daar wat lekkers gegeten en smiddags nog wat winkeltjes bekeken, maar geen regen hoor.
Vrijdags hadden we besloten dat we zouden gaan zwemmen,Want het zou de hele dag droog blijven, dus dat hebben we dan ook gedaan, WE waren nog maar net op het zwembad begint het te rommelen maar gelukkig was het ver weg en zijn we gebleven , na een half uurtje begint het te regenen, maar dat was zo minimaal dat we besloten te blijven en maar goed ook want het is me toch warm geweest die dag. We hebben heerlijk genoten van het mooie weer en het was absoluut niet druk bij het zwembad. zo zie je maar ook hier kunnen ze niet zo heel erg goed het weer voorspellen.
Gistermorgen zijn we erg vroeg gaan zwemen omdat ze in de middag weer regen en onweer voorspelde. We waren al om 10 uur op het zwembad en om 15 uur zijn we gegaan, we waren net thuis en het begint weer heel erg hard te regenen en te onweren.
Gelukkig waren we net op tijd thuis.

• 08 Juli 2009 - 18:10

Ashe:

lekker zo'n vakantie he, effe geen schema's!! hier zijn de kids aan de laatste loodjes bezig. anouk heeft na deze week vrij en fieke en chiem moeten nog 2 weken.
    fieke is een klassefuif aan het organiseren dus we eindigen hier met 34 kinderen!! ik hoop dan op mooi weer dat zul je begrijpen.
    zijn jullie een dezer weken ook nog in venray?..ik meen het weekend van de basementband??