Hoera Geslaagd - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu Hoera Geslaagd - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

Hoera Geslaagd

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

17 Mei 2010 | Duitsland, Dresden

Hoera Kelvin is vandaag geslaagd voor zijn Fahradprüfung. Zijn fietsexamen.
Enkele weken geleden heeft hij al een verkeersexamen gehad over de theorie, en na enkele oefen lessen hebben ze vandaag het praktijk fietsexamen gehad.
Het examen is afgelegd door de politie en men moet ook op fietsen van hen fietsen.
Klas 4a (daar zit kelvin in) is met het fietsen klaar, 4b fiets woensdag af.
Van klas 4a dat zijn 14 kinderen hebben 12 kinderen het examen gehaald. Helaas hadden 2 kinderen teveel fouten.

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets op de site geschreven heb en inmiddels hebben we alweer heel wat leuke dingen ondernomen.

Zo zijn we voor koninginnedag naar het konninginnedag feest geweest op Schloss Proschwitz. Hij is een neef van Prins Bernhard.
Grappig genoeg lijkt hij wel een beetje op Willem Alexander. Het was een gezellige avond, We hebben ons reuze vermaakt en kelvin heeft de hele tijd gespeeld. Het eten en drinken was heerlijk en er was natuurlijk meer dan voldoende.

Frank reist ondertussen de wereld over en kelvin en ik vermaken ons in die tijd heel erg goed.

Afgelopen weekend zijn we naar Praag geweest. Jammer genoeg regende het de vrijdag een beetje maar toch hebbn we een flinke route gemaakt door praag. Daarna lekkere hapjes gegeten in het hotel met een lekker drankje erbij.
Op zaterdag nog een tijd door praag gewandeld en daarna weer op weg naar huis.
Thuis stond een hele berg pudding op ons te wachten. Onze onderbuurvrouw had een beetje teveel pudding gekocht en ze heeft ons er mee verrast. Nou die gaat bij ons wel op.

Met kelvin gaat het ook heel erg goed.Op school heeft hij het druk met toetsen en presentaties geven.
ook het huiswerk is enorm.
Afgelopen week heeft hij een presentatie geven over Marco Borsato.
Voor de muziekles moest hij iets vertellen oven een zanger of band.
Zijn keuze werd Marco, zelf heeft hij een powerpoint presentatie inelkaar gezet en deze voor de klas ten gehore gebracht. Het ging supergoed en het punt was dan ook een dikke 1.
De toetsen die hij op school krijgt verlopen ook erg goed, de enen stomen binnen.

As woensdag krijgen we bericht of hij aangenomen is op het gymnasium bij ons in de buurt.
Er hebben zich veel kinderen aangemeld dus ze gaan loten wie er op deze school wordt toegelaten en wie niet. Toch wel spannend.

Wat we zoal nog veel gedaan hebben, is naar de stad gaan, en heel veel wandelen en fietsen.

Het weer is hier momenteel best wel goed, natuurlijk niet zo zoals iedereen wil het is te koud maar het is droog met een graad of 18.
Hopenlijk blijft het zo, maar dat is maar afwachten, de weermannen zitten er hier ook wel eens langs.

zo dit was even een kort overzicht vanuit Dresden, nu maar hopen dat de aswolk zich weer snel oplost zodat ons mam woensdag ons kan komen bezoeken. We verheugen ons er enorm op.
Dus duimen allemaal dat de aswolke geen roet in het eten gooit.

Groetjes allemaal en tot de volgende keer.

• 17 Mei 2010 - 19:52

Marlies:

Goed gedaan Kelvin je fiets-examengehaald!! Eefke is volgende week aan de beurt...
    En geweldig onderwerp Marco Borsato. Wel spannend of je naar het gymnasium kunt, we zullen voor je duimen.
    Groetjes van Marlies en de rest

• 19 Mei 2010 - 11:59

Ellie:

Kelvin proficiat met het behalen van je fietst diploma en nu maar fietsen.

groetjes ellie

• 17 Mei 2011 - 16:35

Huub-gertie Jeuken:

Hallo,
    Hoe is de reis naar de USA verlopen.
    Zijn jullie al een beetje gesetteld.
    Wij wensen jullie veel geluk, liefde en gezondheid toe.
    Groetjes Huub en Gettie