hallo allemaal - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu hallo allemaal - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

hallo allemaal

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

29 November 2009 | Duitsland, Dresden

Zo daar zijn we dan eindelijk weer.
Het is al enige tijd geleden dat ik eens een berichtje op de site gezet heb. Maar er zijn toch mensen die de berichtjes graag lezen dus ik dacht ik zal er nu maar weer eens wat op gaan zetten.
De afgelopen weken hebben we echt niet stil gezeten maar om dat allemaal op de site te zetten zou eigenlijk een beetje saai worden.
We zijn niet echt dingen gaan ondernemen, maar wandelen en fietsen doen we nog steeds geregeld.
Met ons drietjes gaat het buitengewoon goed.
Frank heeft het erg druk met het werk en is dan ook geregeld eens in amerika of onderweg in duitsland.
Met Kelvin gaat het ook heel erg goed.
Op school gaat het supergoed, de leraren maar ook wijzelf zijn supertrots op hem.
Hij heeft thuis nog steeds nederlandse les en engelse les, daarbij leest hij voor de school iedere week een duits boekje, hij beantwoordt de vragen daarover en maakt een leesdagboek ervan.
Hij gaat nog steeds 2 keer in de week naar de judo les en dat vindt hij ook nog heel erg leuk om te doen.
Als alles goed is mag hij over 2 weken op voor de gele band.
Het voorexamen is al geweest en dat heeft hij gehaald maar nu even afwachten wanneer dan het definitieve examen is.
Ongeveer een maand geleden is hij ook begonnen met een computer type cursus, hij doet deze cursus thuis op de computer en hij oefent iedere dag een half uurtje. Hij vindt het erg leuk om te doen en hij doet het dan ook trouw. Je kan merken dat hij er veel van leert want zijn emails die hij schrijft die gaan nu stukken sneller dan voorheen.

Hier is al alles in de kerstsfeer, afgelopen donderdag is de striezelmarkt weer begonnen en vandaag is de eerste advent zondag.
Omdat met advent al op ontzettend veel plaatsen de kerstbomen staan hebben Frank en ik afgelopen dinsdag onze boom gezet, Kelvin en ik hebben op de woensdag zijn boom in zijn eigen kamer neergezet. Heerlijk leuk en erg gezellig.
Gistermiddag hebben we met de bewoners van het huis een boom in de grote hal beneden gezet, met natuurlijk een glaasje gluhwein en kerstbrood erbij. Dat was natuurlijk ook wel een hele gezellige middag.
Wij zelf hebben de boom al zo vroeg gezet omdat wij op 19 december naar nederland komen en we de boom dan weer opgeruimd willen hebben, anders had ik toch nog wel een weekje gewacht.
Ach wat maakt het ook uit, wij vieren de sint nu onder de kerstboom.
Gezellig toch.

Agelopen vrijdag zjn we na de judo van Kelvin naar de stad gereden.
Het was er behoorlijk druk en ontzettend gezellig.
De kerstmarkt is heel erg groot en is heel erg mooi versierd met talloze lampjes.
Vooral als het donker is natuurlijk.
zo nu ben ik een beetje bij.
Ik zal wel proberen om nu weer wat geregelder iets op de site te zetten.
groetjes allemaal en tot de volgende keer.

• 29 November 2009 - 17:56

Juf Leny:

Hoi Monique, Frank en Kelvin,
    Dat was inderdaad al een poos geleden...en het blijft leuk om te lezen hoe het jullie vergaat.
    In Heide leven we nu helemaal toe naar het bezoek van Sinterklaas deze week. Kerstmis lijkt nog erg ver weg... Maar als je het goed bekijkt... over 3 weken al vakantie! De juffen hebben op de 21e nog een studiedag, maar de kinderen zijn al vrij na de 18e. Jammer dat je dus niet meer even sfeer kunt proeven op school!
    Volgens mij wordt Kelvin wel heel erg knap in Duitsland... kun je niet een keertje Duitse les komen geven als je in Nederland bent en onze school heeft geen vrij???
    Juf Marieke heeft na de kerstvakantie zwangerschapsverlof. Ze verwacht haar 2e kindje eind januari. Spannend voor haar en haar gezinnetje!
    Meneer Arthur heeft zich goed gewend in Heide. Groep 4/5/6 boft maar met een "meester"!
    De kinderen van groep 3 kennen nu bijna alle letters. Ze kunnen dan ook allemaal al heel goed lezen en hebben daar veel zin in! Juf Judith en juf Ine zijn heel trots op ze!
    En juf Joke heeft het heel erg naar haar zin bij de kleuters.
    Heb je trouwens ook gezien hoe gezellig de "zitcirkel" is geworden op de speelplaats? Die is onder de grote vakantie geplaatst!
    Zo, jullie zijn weer "bij".
    Heel veel groeten, een gezellige Sinterklaas (onder de boom) en een hele fijne vakantie met Kerstmis.
    Groetjes juf Leny
    NB Sander is de afgelopen 3 weken in Nederland geweest. Gezellig met onze verjaardag en de verjaardag van zijn oma die 88 jaar werd. Zaterdagmorgen is hij weer terug gegaan naar Australië. Hij belde vanmiddag op dat hij weer goed was aangekomen! Het komende jaar moet hij hard studeren. Hij hoopt in november 2010 zijn examen te kunnen doen! Dus voorlopig zit een reisje er niet meer in!

• 30 November 2009 - 21:04

Tante Nel:

hoi monique eindelijk hoor ik weer iets van jullie ik ben blij dat alles goed gaat en wens jullie alvast fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar groetjes uit dommelen

• 01 December 2009 - 09:13

Ashe:

ja leuk weer even wat van jullie te horen. wij zitten volop in het Sint gebeuren...Chiem gaat er helemaal in op...erg leuk..de meiden spelen het geheim gezellig mee.
    nog even en dan is het weer vakantie. even met zi'n allen op adem komen na die drukke december maand en natuurlijk ook hier onder de Boom!!

gr ashe en de rest

• 01 December 2009 - 09:15

Ashe:

leuk!! ik lees wat reactie die gegeven zijn en zie dat de juf van de hei ook iets schrijft. Juf judith waar ze het over heeft is de moeder van een vriendje van Chiem
    HAHA, leuk om daar via jullie achter te komen.

• 01 December 2009 - 17:30

Francis:

juf Judith heeft alleen een dochtertje, zal wel een andere juf judith zijn. Leuk om weer wat te lezen, ookal mailen we wel. Hier is Sinterklaas vandaag op school geweest. We hadden een piet die verliefd was op juf Noortje, een leuk thema. Nog een paar nachtjes en is het eindelijk pakjes avond. Kelvin veel succes met je examen.

• 02 December 2009 - 18:57

Cobie:

Hoi Monique
    Fijn, ik print het uit voor pap en mam
    liefs