leuke week - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu leuke week - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

leuke week

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

13 December 2009 | Duitsland, Dresden

Afgelopen week was een leuke, gezellige en geslaagde week.
Kelvin had op school een thema week die stond in het teken van das mittelalter.
Dat betekent dan ook geen les en geen huiswerk, dus je snapt het wel zijn week kon niet meer stuk.
Ze hebben die week veel in groepjes gewerkt en veel aan projekten.

De woensdagnacht hadden ze lesenacht.
De kinderen werden om 19 uur in pyama in de school verwacht.
Nadat ze alle spullen in het danslokaal hadden uitgespreid zijn ze naar hun klaslokaal gegaan, daar konden ze lezen, spelletjes doen of elkaar voorlezen. de juffen hadden voor de nodige versnapering gezorgd.
Ze kregen koek, snoep chips en kinderpunch.
Wat ik begrepen heb was het een geslaagde avond geweest en de kinderen hebben zich opperbest vermaakt, delaatste gingen om 12.45 uur slapen.
De volgende ochtend ontbijt op school en daarna met klas 3 en 4 naar de kerstmarkt. de kinderen kwamen om 13 uur weer terug en ze waren door en door nat.
Het had de hele ochtend geregent dat was natuurlijk minder leuk. Maar eenmaal thuis snel schone en droge kleding aan en het leed was alweer voorbij.

Smiddags om half 4 had kelvin zijn judoexamen voor de gele band. Het examen zou tot half 6 duren maar toen ik hem bracht zeiden ze dat het wel 18 uur kon worden. Uiteindelijk werd het 18.35 uur. nou zeg na dat uur wachten waren we behoorlijk moe van het staan.
Toen nog een half uurtje wachten op de band en we konden eindelijk gaan.
Maar dat alles maakte niet uit want hij is geslaagd met vlag en wimpel.
omdat het ook onze trouwdag was zijn we na de judo gaan eten bij schillergarten. Dubbel feest dus.
Het was ontzettend druk bij schillergarten maar gelukkig hadden ze nog net 1 tafeltje vrij voor ons.
Kelvin was toch wel moe want als je 3 uur stil moet zitten is dat natuurlijk ook niet niks.

De superweek voor hem was dan nog niet afgelopen, gister had hij een kinderfeestje, dat begon smorgens al om 9 uur. Verzamelen bij önder ze gingen naar een klimwand. Leuk en erg gezellig daarna nog eten bij de dönerzaak en de dag was compleet. Omdat kelvin Önder zijn beste vriend is is hij daar blijven spelen tot 17 uur, voor de andere kinderen was het feest om 14 uur afgelopen.

En nu is hij zwemmen met Frank ze zijn net gegaan en ze blijven wel een uurtje of 3 weg.
ik heb dus even het rijk voor me alleen, even alle mails bijwerken en even oude videobanden controleren of ze nog goed zijn of dat ze rijp zijn voor de afvalbak.

Momenteel sneeuwt het hier, laten we hopen dat het niet te lang blijft liggen want we willen toch wel graag as zaterdag aanrijden naar nederland.
Maar dat duurdt nog een weekje.
De groetjes allemaal en iedereen een fijne zondag.

• 13 December 2009 - 10:37

Francis:

Kelvin gefeliciteerd met je gele band. Wat een drukke week zeg, maar wel leuk allemaal.