stadsfest - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu stadsfest - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

stadsfest

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

18 Augustus 2009 | Duitsland, Dresden

Zo de eerste week van het nieuwe schooljaar zit er weer op.
Kelvin is vorige week verkozen door zijn medeleerlingen als klassenvertegenwoordiger en hij is verantwoordelijk voor het oud papier.
Dat vindt hij allemaal wel leuk.
De week is omgevlogen en het weer was nog heerlijk warm.
Jammer dat ze dan alweer naar school toe moeten. Ze krijgen deze week en volgende week nog wel geen huiswerk, dat is wel fijn dan heeft hij lekker de middagen voor zichzelf of we kunnen gaan zwemmen.
Afgelopen donderdag en vrijdag is hij naar de judo geweest. Op de donderdag was het van half 4 tot 5 uur en op de vrijdag was het van 5 tot half 7.
Binnenkort vervalt de donderdag en dan gaat hij op de dinsdagmiddag en de vrijdag.
We gaan vanmiddag eens kijken hoe het is op de dinsdag, maar volgens mij leuk, zijn judo vriendje gaat nl ook op de dinsdag.

Afgelopen zaterdag was het zo warm dat we smorgens op tijd zijn gaan zwemmen, we waren om half 11 bij het water en het was nog niet zo heel erg druk, savonds om half 6 zijn we weer terug naar huis gegaan, waar we nog lang op het balkon hebben kunnen zittten. Savonds stond de teller nog op ruim 27 graden.
Dus we drijven ons bed hier uit.
Afgelopen weekend waren hier ook stadsfeesten dus op de zondag zijn we smorgens om half 11 aangelopen naar de stad. Het was die dag niet zoheel erg druk maar wel gezellig druk.
Het was een graadje of 32.
We zijn in Neustadt langs de Elbe begonnen en daar stonden ontzettend veel dingen die kinderen maar ook volwassenen konden uitproberen. Kaasje voor Kelvin.
Hij heeft op een politiemotor gezeten, hij is een brandweerladder opgeklommen, ijshockey, rugby, softbal, karate heeft hij uitgeprobeerd.
Smiddags heeft hij nog even les gehad in skateboarden. Daar is hij niet zo heel lang gebleven omdat het met een helm op toch wel heel erg warm was.
Daarna nog even de brug over en zijn we de stad in gelopen, ook daar stonden nog vele kinderattracties en klim mogelijkheden.
Na een leuke dag zijn we om 7 uur weer terug naar huis gelopen.
En na een heerlijk ijsje hebben we nog lang op het balkon gezeten en genoten van de zwoele avond.