heerlijk zomersweer - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu heerlijk zomersweer - Reisverslag uit Dresden, Duitsland van Frank Linskens - WaarBenJij.nu

heerlijk zomersweer

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Frank

22 September 2009 | Duitsland, Dresden

Het was alweer 10 dagen geleden dat ik iets op de site geschreven had.
Ondertussen hebben we weer veel gedaan.
Frank die is nog in amerika en hij komt morgen weer thuis.
Kelvin is momenteel op school en heeft het daar reuze naar zijn zin.
Al vindt hij wel dat hij toch wel soms veel huiswerk krijgt.
Daar moet ik hem wel gelijk ingeven.
Maar met behulp van moeders krijgen we dat ook allemaal goed ingeleverd.De judo bevalt hem ook heel erg goed, en hij gaat nog steeds trouw elke week, soms wel 2 keer.
Vorige week dindsdagmiddag hebben kelvin en ik pap en mam van het vliegveld gehaald.
Ze landde om half 5 en zo tegen kwart voor 6 waren we thuis.
De woensdagmiddag ben ik met ze naar schlosse pillnitz gereden en daar hebben we de hele middag in het park gewandeld.
Kelvin had niet zoveel zin om mee tegaan en heeft de hele middag op de computer sommen voor school gemaakt.
Daar kan hij dan weer punten mee verzamelen.
Op donderdag na de school van kelvin zijn we naar Lehde gereden.
Dat ligt ongeveer een uurtje rijden met de auto van Dresden.
Helaas Francis ik heb daar geen augurken gezien.
Moet ik misschien toch voor in spreewald zelf zijn.
Maar ik heb begrepend dat ze ze ook hier in de winkels in potten verkopen.
Lehde lijkt best wel wat op giethoorn.vele kleine riviertjes waar je met bootjes lekker kunt rondvaren.
Savonds hebben we daar lekker gegeten.
Op de vrijdag zijn we een stukje gaan wandelen langs de elbe.
Savonds ben ik met kelvin naar de judo gegaan, pap en mam bleven thuis.
Toen kelvin en ik thuis kwamen was het eten al klaar en konden we zo aanschuiven. Ohh wat een luxe.
Zaterdagmorgen zijn we naar Seiffen gereden, dat ligt in het Erzgebergte. Het ligt ongeveer 70 km van dresden maar je rijdt er toch wel anderhalf uur op.
daar in seiffen hebben we een tijdje rondgelopen en diverse winkels bekeken.
In het erzgebergt wordt ontzettend veel houtsnijwerk gemaakt en verkocht.
Veel voor kerst maar ze hebben ook speelgoed.
De zondag zijn we gaan wandelen in het waldpark, daar is een speeltuin en kelvin heeft zich daar opperbest vermaakt.
Gister was het een boodschappen dag en vandaag zijn we nog nergens heen gegaan.
Vanavond gaan we met kelvin naar de judo toe en dan lopen we daar een stukje langs de elbe.
Zo dit was weer een klein verslagje vanuit het heerlijke zonnige dresden.
De temperaturen waren hier in het weekend ruim 27 graden, nu schijnt de zon ook maar het is een graadje of 22 , wat natuurlijk ook lekker warm is.
groetjes en tot de volgende keer.

• 23 September 2009 - 12:54

Francis:

klinkt weer allemaal heel gezellig. Dan zijn we daar waarschijnlijk in het seizoen van de augurken geweest, want die werden toen daar op bootjes verkocht.

• 28 September 2009 - 18:21

BELINDA:

HALLO,HIER WEER EENS EEN BERICHTJE VAN BELINDA.HOE IS HET DAAR.ZO TE HOREN WEL GOED.WEL LEKKER WEER.HIER IS HET OOK WEL LEKKER MAAR 'S MORGENS IS HET WEL FRISJES HOOR.HAD JE SITE NOG NIET OP DE LAPTOP STAAN.LEES DAT JE HET DRUK HEBT MET BEZOEK.GROETJES BELINDA

• 28 September 2009 - 20:29

Tante Nel-ome Wil:

kelvin proficiat met je
    verjaardag.
    dat je maar een fijne verjaardag mag hebben.
    groetjes van ome wil en tante nel uit dommelen.
    ook voor je pap en mam.